Convegno Nazionale Educazione Professionale tra esperienza e teoria (23 gennaio 2024, 08:30, Rovereto, Italia).
Verso uno statuto epistemologico per l’educazione professionale italiana.
Convegno organizzato da: Università di Trento.
La Call for Abstract ha lo scopo di favorire la partecipazione e la condivisione di contenuti, studi, ricerche, progetti e metodologie che possano contribuire alla costruzione dello statuto epistemologico.
Call for Papers für das Themenschwerpunktheft der Zeitschrift „Gesellschaft – Individuum – Sozialisation. Zeitschrift für Sozialisationsforschung“ (GISo), Herbst/2024
“Situierte Bildung? Empirische Forschung zu Macht und Ungleichheiten in Bildungskontexten”
Herausgegeben von Lalitha Chamakalayil, Oxana Ivanova-Chessex & Luca Preite
Vulnerable Gesellschaften: Risiken und Reaktionen
Kongress der Schweizerischen Gesellschaft für Soziologie 2024 Fachhochschule Nordwestschweiz, Basel (Muttenz), 9.-11. September 2024
—
Sociétés vulnérables : risques et réponses
Congrès de la Société Suisse de Sociologie 2024
Fachhochschule Nordwestschweiz, Bâle (Muttenz), 9-11 septembre 2024
—
Call for Papers – Vulnerable Societies: Risks and Responses
Congress of the Swiss Sociological Association 2024
University of Applied Sciences Northwestern Switzerland, Basel (Muttenz), September 9-11, 2024
8. Internationale Erziehungswissenschaftliche Ethnographiekonferenz 27.–29.6.2024, Pädagogische Hochschule Zürich
Re-Writing (against) Culture
Ethnographisches Schreiben in educational ethnographic research: Praktiken, Ansätze, Innovationen und Positionierungen
“What does the ethnographer do? – [s]he writes. Or, again, more exactly, ‘inscribes’” (Geertz 1973, 19)
– – –
8th International Conference on Educational Ethnography 27.–29.6.2024, Zurich University of Teacher Education, Zurich
Re-Writing (against) Culture
Ethnographic writing in educational ethnography: practices, approaches, innovations, and positionings
“What does the ethnographer do? – [s]he writes. Or, again, more exactly, ‘inscribes’” (Geertz 1973, 19)